Akcja Rekomendacja. Doceńmy moc doceniania

Akcja Rekomendacja to inicjatywa, do której pragnę Cię bardzo gorąco zachęcić. Lubisz, kiedy ktoś docenia Twoją pracę, dziękując Ci za jej wykonanie? Jeszcze lepiej, gdy poleca Cię innym, prawda? To cieszy szczególnie, gdy się tego nie spodziewasz. Dziś chcę Ci pokazać, jak działa Akcja Rekomendacja i zachęcić do regularnego udziału w niej.

Dlaczego warto doceniać czyjąś pracę?

Stephen R. Covey w książce „7 nawyków skutecznego działania” pisał:

zawsze traktuj swoich pracowników tak samo, jak byś chciał, aby oni traktowali swoich klientów.

Mądre, prawda? Moim zdaniem podobne sformułowanie można odnieść do przedsiębiorców. Uwielbiam, gdy ktoś docenia to, że włożyłam w coś maksimum pracy i zaangażowania. Wierzę, że Ty również. Wiem też jednak, że w pędzie często rzucamy szybkie dziękuję, rozliczamy się, a potem biegniemy dalej.

Dlatego uważam, że warto się czasami zatrzymać i zrobić coś więcej.

kurs canvy banner

Czasami brakuje nam przestrzeni na podziękowanie komuś. Na szczególne uszanowanie jakiejś współpracy, usługi czy wyrażenie uznania. Jakiś czas temu zastanawiałam się, jak jeszcze można zachęcić innych do doceniania. Jak szerzyć ideę pielęgnowania uznania i wyrażania wdzięczności.

I znalazłam odpowiedź.

akcja rekomendacja

Czym jest Akcja Rekomendacja?

Stworzyłam inicjatywę #AkcjaRekomendacja. W jej ramach w każdą ostatnią środę miesiąca przypominam, że to dobry moment, by kogoś polecić np. w osobnym wpisie w mediach społecznościowych. Zwykle są to Facebook i LinkedIn, jednak nie ma się co ograniczać.

Poleceniem w ramach Akcji Rekomendacji nie musi być koniecznie wpis – może to być np. recenzja czy rekomendacja na stronie firmy/osoby, z której usług skorzystaliśmy. Przed podjęciem działania zadaj sobie 4 podstawowe pytania:

  1. Z kim w tym miesiącu współpracowałam/em?

  2. Kogo mogę polecić?

  3. Komu jeszcze nie podziękowałem/am?

  4. Jaka współpraca była dla Ciebie w tym miesiącu udana?

Zachęcam Cię zarówno do zastanowienia się nad powyższymi, jak i wzięcia udziału w akcji. Myślę, że to niezwykle miły i budujący przejaw dobrego traktowania. Czyż nie wszyscy lubimy, gdy ktoś nas docenia? Myślę, że dobre słowo zwykle do nas wraca ze zdwojoną siłą.

Swoją drogą, sprawdź też, czego możemy się nauczyć w biznesie od dzieci.  ?

Akcja Rekomendacja – jak działa?

Akcja Rekomendacja to cykliczna inicjatywa, której przyświeca jeden główny cel: zachęcenie do wystawiania recenzji i rekomendacji. Doceniamy w niej osoby, z którymi współpracujemy i dzielimy się opinią na temat ich usług czy produktów, z których skorzystaliśmy.

Akcja Rekomendacja składa się z 3 prostych etapów:

  1. Wystawiasz rekomendację minimum trzem osobom lub firmom, z którymi ostatnio zdarzyło Ci się współpracować (Dział Recenzje na FanPage , Rekomendacje na LI – sprawdź, jak wystawić recenzję lub opinię). Świetnie, jeśli przekształcisz takie działanie w nawyk, który zdanie się Twoją dobrą praktyką.

  2. Wstawiasz u siebie post (skorzystaj np. z grafik w poście): Bierzemy udział w Akcji Rekomendacji. Włączamy się w ideę wzajemnego doceniania swoich działań i wystawiania rekomendacji po skorzystaniu z usług / dokonaniu zakupów. Zależy nam także na Twojej recenzji. Prosimy Cię więc o wystawienie rekomendacji dotyczącej współpracy z nami #AkcjaRekomendacja

  3. Cieszysz się, że doceniłeś czyjąś pracę i nabierasz pewności w tym, by komunikować Klientom, że Tobie również zależy na ich opiniach i rekomendacjach.

Ad. 2 – możesz także wykonać własną grafikę. Pamiętaj tylko o zamieszczeniu hashtagu! ?

akcja rekomendacja

Podsumowanie

Wiem, że często umykają nam działania podobne do tych, o których napisałam wyżej. Dlatego zdecydowałam, że akcja będzie odbywać się co miesiąc. To dobry czas na podsumowania i przejrzenia tego, komu możemy okazać wdzięczność.

Mam nadzieję, że z biegiem czasu wejdzie to nam w codzienny nawyk. Kto wie, czy w kolejnym miesiącu to nie właśnie Ty zostaniesz oznaczony/a pod hashtagiem #AkcjaRekomendacja? ?

Program Marka Biznes Klasa

Podaj swoje dane, by umówić się na bezpłatną i niezobowiązującą konsultację, dzięki której sprawdzimy, czy i jak mogę Ci pomóc

Chcesz budować markę ekspercką w zgodzie ze sobą, zyskując niezależność i regularne dochody?

Podaj swoje dane, by odebrać darmowe wideo

.