Marka osobista w mediach społecznościowych

Marka osobista w mediach społecznościowych to dziś podstawa działań zarówno przedsiębiorców, jak i osób aktywnych na rynku pracy. Przygotowałam dla Ciebie praktyczne kompendium7 sposobów na to, jak zadbać o markę osobistą w mediach społecznościowych. To siedem kroków do Twojej widoczności!

  1. Uzupełnij istotne, widoczne od razu elementy na profilach – zdjęcia w tle, profilowe, opis i linki do www. Tak, żeby każdy zainteresowany trafił do oferty, jeśli jesteś przedsiębiorcą lub np. na CV, gdy szukasz pracy. Dobrze, jeśli użyte zdjęcia czy grafiki sugerują od razu, co robisz.
  1. Zrób i ustaw dobre zdjęcie profilowe ze swoją twarzą, żeby od razu można Cię było rozpoznać. To nie jest najlepsze miejsce na pejzaże czy kwiaty. Realne zdjęcia już od pierwszych sekund budują (lub nie) zaufanie.
  1. Napisz w BIO i/lub w zdjęciu w tle, czym się zajmujesz i komu, w czym pomagasz. To jest widoczne dla każdego. Niech zapada w pamięć, będzie czytelne i jasne.

Informacje o najbliższym szkoleniu, o którym mowa w video znajdziesz TUTAJ – tym razem będzie o planowaniu postów do social mediów na 4 tygodnie do przodu. Widzimy się online 7 lutego o 19.00

  1. Nie obawiaj się przeplatać treści zawodowych z prywatnymi. Rób to z rozwagą, dzieląc się hobby, tym, co robisz po godzinach i życiem osobistym na tyle, jak dalece uznajesz to za stosowne. Nie musisz się dzielić czymś, czym nie chcesz. Znajdź swój złoty środek. Pamiętaj, że wspólne zainteresowania czy wyznawane wartości mogą zachęcić kogoś do współpracy. Tobie też mogą ułatwić rozpoczęcie rozmowy o potencjalnej współpracy. Nie przejmuj się, że Twoi sąsiedzi czy kuzyni nie potrzebują tego, co obecnie robisz – dla Ciebie najistotniejsze jest, by wiedzieli, czym się zajmujesz i w czym jesteś specem, by móc Cię polecić. Dzięki temu mogą być Twoimi ambasadorami.

Marka osobista w mediach społecznościowych i Twoja ekspertyza

  1. Rozglądaj się w grupach tematycznych na Facebooku związanych z Twoją branżą. Znajdziesz tam mnóstwo potencjalnych Klientów, jak i cennych informacji o tym, w czym możesz im pomóc. Nie obawiaj się komentować czyichś zapytań, jeśli masz do przekazania wartościową radę. Odpowiedzi będą widoczne dla innych i pokażą Twoją ekspertyzę w danej dziedzinie. Jak ktoś zajrzy na Twój profil, ważne, by mógł trafić na ofertę i zobaczyć… Patrz 3 pierwsze punkty. Działaj w tej materii z rozwagą i ustalaj sobie bloki czasowe na tego typu działanie, by nie przepaść na długie godziny.
  1. W przypadku przedsiębiorstw do działań na Facebooku, obok konta osobistego, niezbędny jest FanPage. W nim również przedstawiasz istotne informacje o swoich działaniach i możesz wrzucać wartościowe treści, wpisy, linki itd. Jest to też przepustka do tworzenia płatnych reklam – postów sponsorowanych, które umożliwiają docieranie do większej grupy odbiorców z dedykowaną pod poszczególne zainteresowania reklamą. Posiadając konto firmowe, możesz się reklamować na FB i Instagramie. Inne media społecznościowe także oferują możliwość płatnych opcji i zachęcam Cię do zainteresowania się i edukowania w tym temacie.

Jeśli szukasz pomysłów i sposobów na tworzenie atrakcyjnych treści w social mediach, zapraszam Cię na najbliższe szkolenie online, dzięki któremu poznasz metody ułatwiające tworzenie postów. Tak, by mieć spokojną głowę i bez spędzania w mediach społecznościowych dużo czasu sprawiać, że będą budować Twój wizerunek i zapisywać Twoją marką w umysłach i sercach Odbiorców całą dobę. Nawet, gdy śpisz.

happy-posts-plan-szkolenie-online
  1. Zadbaj o bezpieczeństwo obecności marki osobistej w mediach społecznościowych i rób kopie zapasowe umieszczanych treści. Pamiętaj, że posty żyją w social mediach bardzo krótko, więc nie bój się ich czasem powtarzać. Co bardzo istotne, w social mediach jesteśmy niejako gośćmi i szczególnie mając firmę, warto zadbać także o inny sposób komunikacji z Klientami – stronę www i listę e-mail. Jeśli kiedyś dojdzie do włamania hakerskiego do Twego konta (co niestety się zdarza) – zawsze zostanie Ci jakaś możliwość kontaktu z Obecnymi i potencjalnymi Klientami. Sugeruję też recykling treści. Możesz przerabiać posty na wpisy blogowe, które na zawsze zostaną na Twojej stronie i będą pozyskiwać Klientów z wyszukiwarki.

Zapraszam Cię też do przeczytania mego gościnnego wpisu na temat przykładów wykorzystania marki osobistej w działaniach w social mediach.

Program Marka Biznes Klasa

Podaj swoje dane, by umówić się na bezpłatną i niezobowiązującą konsultację, dzięki której sprawdzimy, czy i jak mogę Ci pomóc

Chcesz budować markę ekspercką w zgodzie ze sobą, zyskując niezależność i regularne dochody?

Podaj swoje dane, by odebrać darmowe wideo

.