Jak postrzegam interakcje w marketingu?
Interakcje w marketingu to klucz do prezentowania wartości swoich produktów i usług, budowania relacji z odbiorcami i rozwoju biznesu. Czy już z nich korzystasz? Zobacz jak je postrzegam w przestrzeni przedsiębiorczości i współczesnego marketingu.
Jako każde spotkanie, zetknięcie się z osobą, produktem, marką.
Jako akcję/zachowanie wykonane w stosunku do tej osoby, produktu, marki.
Jako emocje, które w nas wzbudza dana osoba, produkt, marka.
Jako oddziaływanie na zmysły w kontakcie z drugą osobą, produktem, marką.
Jako doświadczenie, które zapisuje się w naszej podświadomości w związku ze spotkaniem tej osoby, produktu, marki.
Jako energię, która się wytwarza i pobudza do podejmowania działań w relacji z drugą osobą, produktem, marką.
Jako podstawę budowania relacji i więzi między jednostkami, odbiorcami, a produktem czy marką.
W końcu jako sposób zaangażowania się w chęć towarzyszenia, uczestnictwa, wchodzenia po raz kolejny w kontakt, a także swego rodzaju utożsamiania się z nią. Na tyle dużego, iż odbiorca jest w stanie opowiadać i polecać daną osobę, produkt, markę.
Wartość interakcji
Od jej wartości, zaangażowania, głębokości i sposobu prowadzenia zależą dalsze losy uczestników procesu interakcyjnego.
Interakcje oparte na istotnych dla obu stron wartościach, wzajemnym szacunku i pragnieniu dostarczania zaspakajających potrzeby, czy rozwiązujących problemy elementów, umożliwiają zbudowanie długotrwałej i silnej relacji.
Wchodzimy w interakcje niezliczoną ilość razy dziennie. Odbieramy mnóstwo bodźców i filtrujemy miliardy informacji. W naszej pamięci zapisują się zręby, które możemy połączyć z tymi, które już zaistniały i z różnych względów na dłużej zapisały się w naszej pamięci. Przyjmujemy, odrzucamy, łączymy nowe elementy ze starymi. W końcu też wybieramy (choć często wcale nieświadomie) po co chcemy sięgnąć, do czego wrócić, z czym ponownie… Wejść w interakcję.
Jeśli jesteś w tym momencie, to już pewnie dostrzegasz jak ważne jest dawanie innym szans na jak najczęstsze spotkanie z Tobą, z Twoim produktem, usługą czy marką, by przedostać się do umysłu Twego odbiorcy i … być zapamiętanym.
Emocje towarzyszące interakcjom
Nasz umysł nawet na podstawie zapachu jest w stanie skojarzyć dawną sytuację, w której byliśmy czując identyczną woń nawet kilkadziesiąt lat temu. Dlaczego? Z pewnością to wydarzenie wywołało bardzo silne emocje i tak zaznaczyło się w umyśle, że zapach aktywował zachowane w jego zakamarkach wspomnienie. Doświadczyłeś kiedyś zapachowego dejavu?
Pamiętam, gdy pewnego poranka wychodziłam na spotkanie z tutejszymi przedsiębiorcami. Był świt, a gdy tylko wyszłam z klatki poczułam unoszący się w wietrze zapach kwiatów. Identyczny jak wtedy, gdy wychodziłam do szkoły odliczając dni do początku wakacji. Towarzyszyła mi nostalgia i podekscytowanie tym, co się wydarzy na moim świadectwie i tym, co mnie czeka po usłyszeniu po raz ostatni szkolnego dzwonka. Wakacje, przygoda, nowe możliwości…
A jakie emocje Ty kojarzysz z zapachem lata?