Wartości

Wartości leżą u podstaw naszych działań i podejmowanych aktywności. Wpływają na to, jak i jaki prowadzimy biznes. Co oferujemy i w jaki sposób. Wartości to też to, co faktycznie stoi za oferowanymi przez nas produktami i usługami.

Fundamenty są niezbędne do tego, by budować solidny, rozwijający się biznes.

Wartości w interakcjach – Przedsiębiorcy

Czy znasz podstawy swojej działalności? Swoje dlaczego, swoją wizję i cele, do których zmierzasz oraz wartości i potrzeby, które są częścią Ciebie? Bez nich trudno będzie działać z zaangażowaniem, a napotykane trudności mogą łatwo wytrącać z równowagi i zniechęcać do kontynuacji drogi w wyznaczonym kierunku.

Bez solidnych podstaw, trudno jest cokolwiek komunikować światu, a więc i Klientom, a tym bardziej budować z nimi relacje. Nie do końca wiedząc dlaczego coś robisz, ciężko jest wskazać do kogo to kierujesz i jak odpowiednio to przedstawić.

Jak odnaleźć swoje wartości i dlaczego warto?

Znajomość wartości w interakcjach zarówno z perspektywy prywatnej jak i zawodowej daje przede wszystkim jasność i klarowność co do podejmowanych działań. Jeśli wśród Twoich podstawowych wartości jest na przykład niezależność – to zrozumiałe, że wolisz prowadzić firmę, niż być zatrudnionym na etacie. Jeżeli wysoko cenisz sobie piękno, Twoja firma może być związana z działalnością artystyczną, łącząc w sobie możliwość zarabiania jak i realizowania pasji. Jeżeli Twoją istotną wartością jest rodzina, a Ty nagle orientujesz się, że nie poświęcasz jej wystarczająco dużo czasu, w związku z czym między innymi chodzisz sfrustrowany – zyskujesz świadomość, by coś zmienić.

Znajomość własnego systemu wartości pozwala na ugruntowanie swojej życiowej i biznesowej postawy oraz jasność w dokonywaniu wyborów.

Uważam, że znajomość własnych wartości w interakcjach zarówno prywatnych jak i zawodowych to absolutna podstawa do działania w zgodzie ze sobą. Często pomijany wątek aksjologiczny umożliwia zwiększenie samoświadomości, samoakceptacji oraz przede wszystkim odpowiednie zarządzanie swoimi talentami i prowadzenie biznesu przynoszącego satysfakcję.

Kiedy na pierwszym roku studiów Profesor z Pedagogiki Ogólnej opowiadał o skrzydłach aksjologii, patrzyliśmy na niego z lekkim uśmiechem. Dziś wiem, że faktycznie znajomość i co istotne, przestrzeganie ważnych dla nas wartości pozwala na wznoszenie siebie i wszelkich swych działań na wyższy poziom (nawet podczas z pozoru błahych czynności).

Wartości w interakcjach – Oferta

Jaką wartość daje odbiorcy Twój produkt czy usługa? Jakie zaspakaja potrzeby? Jakie problemy rozwiązuje? Jakie emocje wywołuje?

To zestaw podstawowych pytań, które powinien zadać sobie przedsiębiorca czy handlowiec w zetknięciu z tym, co oferuje. Często wśród sprzedawców króluje zachwalanie produktu samego w sobie – jego wyszukanych funkcji i parametrów, które w połączeniu z technicznym językiem nie koniecznie przemawiają do odbiorcy. Co mi z informacji o decybelach, megahercach gdy potrzebuję „po prostu” mikrofonu, który wyłapie mój głos bez szumów wokół i pozwoli na nagranie dobrej jakości instrukcji wideo.

Ania Rubik nie mówi w reklamie Apartu o rodzaju stopu, gramaturze, czy próbie złota w prezentowanej biżuterii. Ona odwołuje się do wartości takich jak sukces, piękno, elegancja, prestiż. Odpowiada na potrzeby przynależności i uznania. Wywołuje uczucia zadowolenia, pożądania, uniesienia, przyjemności. Klientka, która sprawi sobie eksponowane kolczyki, czy naszyjnik będzie mogła doświadczyć tych emocji, które już podczas reklamy do niej przemówiły. To w ich poszukiwaniu uda się do sklepu, na stronę internetową, czy też wspomni o zobaczonym spocie koleżankom.

Wiele wartości w interakcjach możesz pokazać wizualnie – za pomocą opakowania, banneru, spotu reklamowego, filmu promocyjnego. To wszystko jest komunikacja.

Ostatnim efektem „wow” w kwestii komunikatu była dla mnie reklama radiowa Audi, w której usłyszałam: „Nie inwestuj w rzeczy, inwestuj w doświadczenia.” – genialne! Dokładnie tak! Choć pod tym kryje się możliwość między innymi komfortowego podróżowania, wolności, a zarazem bezpieczeństwa i luksusu, to jest to jak dla mnie przesłanie na wagę naszych czasów.

Mamy dostęp do niezliczonej liczby produktów i usług. To doświadczenia i odczuwane emocje decydują o tym, co wybieramy i co staje się nam naprawdę bliskie.

Możesz oferować jeden z wielu takich samych jak miliony na rynku produktów. Oferując go inaczej, nietuzinkowo i z „tym czymś” masz szansę dostarczyć to, czego ludzie pragną, po co wrócą i czym będą chcieli się podzielić z innymi. Wartości w interakcjach są tym co łączy, przyciąga i angażuje…

Dzięki:

  • autentycznemu dostrzeżeniu wartości w tym, co oferujesz,
  • odpowiedniemu jej opakowaniu i prezentowaniu,
  • trafnemu komunikowaniu tej istoty,
  • masz szansę dać ją innym i sprawić, że odbiorcy będą do Ciebie wracać i staną się Twoimi najlepszymi promotorami.

Program Marka Biznes Klasa

Podaj swoje dane, by umówić się na bezpłatną i niezobowiązującą konsultację, dzięki której sprawdzimy, czy i jak mogę Ci pomóc

Chcesz budować markę ekspercką w zgodzie ze sobą, zyskując niezależność i regularne dochody?

Podaj swoje dane, by odebrać darmowe wideo

.