Dzięki działaniom zgodnym z Twoim systemem wartości, odpowiedniej komunikacji oraz poprzez oferowanie wartościowych produktów i usług przynoszących korzyści możesz zbudować wysokiej jakości relacje. Te zaś przekładają się nie tylko na lepsze wyniki, ale i większą satysfakcję z prowadzenia biznesu. Wchodząc w interakcje z innymi ludźmi i ich potencjałami zyskujesz nie tylko odbiorców usług, ale też nowych kontrahentów i możliwości na rozwój, czy kooperację.
Relacje z odbiorcą
Jak przebiega proces tworzenia, budowania i rozwoju relacji z Twoimi odbiorcami? Jak ich witasz, obsługujesz i w jaki sposób przypominasz o swoim istnieniu? Co im dajesz, by czuli się dobrze i chcieli wrócić po więcej oraz podzielić się tym co oferujesz z innymi? Jak ich mile zaskakujesz? Czy inwestujesz swój czas w to, by Wasza komunikacja trwała nawet po opuszczeniu siedziby, po dokonanym zakupie?
Wielu Przedsiębiorców wciąż goni króliczka, zapominając o tych już oswojonych. A szkoda… Warto dbać o obecnych Klientów oraz zapewniać im najwyższy poziom obsługi i dodatkowych możliwości korzystania z Twoich produktów i usług.
Relacje z kontrahentami i pracownikami
Tu nie ma miejsca na niedomówienia bylejakość. Tu liczy się wzajemny szacunek, zaufanie i otwarta komunikacja. Każdy ma swoje potrzeby i niepowtarzalny potencjał, który dzięki odpowiedniej koordynacji zwiększa wartość oraz atrakcyjność firmy oraz jej oferty. Zadbanie o wewnętrzny system wymiany informacji oraz procedury kontaktu z kooperantami pozwoli na czerpanie przyjemności z codziennych obowiązków.
Czy w Twojej firmie jest czas na dialog, wymianę pomysłów i uwag co do realizacji zadań? Czy jest przestrzeń zarówno do pracy jak i integracji? Czy tworzycie zgrany zespół i potraficie poradzić sobie pojawiającymi się kryzysami? Czy współpracujecie z ludźmi o podobnych wartościach i nie macie problemu z płatnościami?
Relacje a rekomendacje
To, jak istotne są relacje w życiu osobistym chyba nie trzeba przekonywać. W kontekście biznesu jest to jednak często pomijany lub traktowany po macoszemu aspekt. Wciąż jeszcze wielu przedsiębiorców kieruje się zasadą „Zachęć / Sprzedaj / Zapomnij” zaniedbując pozyskanego i szukając kolejnego, nowego Klienta. Wielu ogranicza też swoje wysiłki jedynie w stosunku do osób, które są w grupie docelowych odbiorców.
Warto, byś spojrzał szerzej. Mówiąc o tym, co robisz wśród swoich znajomych, potencjalnie nie zainteresowanych Twoją branżą, zyskujesz przedstawicieli Twych działań wśród ich znajomych. Interesując się i wspierając innych przedsiębiorców, zyskujesz nie tylko szanse na rekomendacje, ale też znalezienie przestrzeni do wspólnych działań. I tu obowiązuje zasada, że nigdy nie wiadomo kiedy jakaś znajomość może się przydać. Dobrze jest kogoś znać. Idealnie jest mieć z nim na tyle bliską relację, by w odpowiednich okolicznościach (potrzeby zakupu, czy okazji do współpracy biznesowej) odezwał się do Ciebie w pierwszej kolejności.